1000 клиенти на ЧЕЗ Разпределение в „Орландовци“ и центъра на София останаха без ток заради несъобразени изкопни дейности

Навременното съгласуване на строителните работи ще предотврати неудобствата за домакинствата и бизнеса

Близо 1000 клиенти на ЧЕЗ Разпределение България в столичния кв. „Орландовци“ и централна градска част на София останаха без електрозахранване в продължение на почти час в четвъртък по обяд, след като строителна фирма скъса кабел 10 киловолта, собственост на дружеството. Сред засегнатите клиенти беше и УМБАЛ „Царица Йоанна – ИСУЛ“, която остана без електрозахранване 20 минути.

Строителните проекти би трябвало предварително да се съгласуват с ЧЕЗ Разпределение, като в рамките на това съгласуване дружеството в писмен вид информира строителя, че е длъжен да го уведоми за деня и мястото на стартиране на изкопните дейности. В голяма част от случаите, обаче, тези изисквания не се спазват. Освен това често пъти информацията за стартиращите строителни дейности се получава предходния ден или в деня на тяхното стартиране, което прави реакцията на ЧЕЗ Разпределение невъзможна.

ЧЕЗ Разпределение очаква от фирмите да информират компанията поне две седмици предварително къде и кога ще извършват изкопни дейности. Това може да става на телефон 0700 10 010 или на имейл кlienti@cez-rp.bg.

Заради активизирането на строителните и ремонтни дейности през лятото в последните дни зачестиха случаите на скъсани кабели, което създава неудобства за домакинствата, бизнеса и институциите. Близо 70 000 домакинства и фирми на обслужваната от ЧЕЗ Разпределение територия в Западна България бяха оставени без електрозахранване в резултат на скъсани кабели от строителни компании от началото на летния сезон до началото на септември. Изключванията са продължили сборно близо 100 часа.

 

публикувано
Септември 2019