1700 клиенти на ЧЕЗ Разпределение в столичния кв. „Лозенец“ останаха без ток заради изкопни дейности

Компанията за пореден път призова за навременно съгласуване на строителните работи

Около 1700 клиенти на ЧЕЗ Разпределение България на територията на квартал Лозенец в столицата останаха без електрозахранване в продължение на 1 час и 15 минути във вторник по обяд, след като строителна фирма прекъсна кабел 10 киловолта, собственост на дружеството.

Заради активизирането на строителните и ремонтни дейности през лятото, зачестяват случаите на скъсани кабели и това създава неудобства за домакинствата, бизнеса и институциите. Близо 70 000 домакинства и фирми на обслужваната от ЧЕЗ Разпределение територия в Западна България бяха оставени без електрозахранване в резултат на скъсани кабели от строителни компании от началото на летния сезон до момента. Изключванията са продължили сборно близо 100 часа.

Строителните проекти би трябвало предварително да се съгласуват с ЧЕЗ Разпределение, като в рамките на това съгласуване дружеството в писмен вид информира строителя, че е длъжен да го уведоми за деня и мястото на стартиране на изкопните дейности. В голяма част от случаите, обаче, тези изисквания не се спазват. Освен това често пъти информацията за стартиращите строителни дейности се получава предходния ден или в деня на тяхното стартиране, което прави реакцията на ЧЕЗ Разпределение невъзможна.

За да отдели ресурс за строителните обекти, е необходимо компанията да бъде информирана поне две седмици предварително за деня, в който ще бъдат извършвани изкопни дейности. ЧЕЗ Разпределение очаква от фирмите да информират компанията поне две седмици предварително къде ще извършват изкопни дейности. Това може да става на телефон 0700 10 010 или на имейл кlienti@cez-rp.bg.

 

 

 

публикувано
Септември 2019